31 Mayıs 2008 Cumartesi

Ay'da - 0 - deu kalırsa ..!

Merhabalar, bazen ne kedar tecrübeli ve bilgili olursak olalım, oyunda hiç başınıza gelmediği için ne yapacağımızı bilemediğimiz durumlar olur. Bunlardan biri de kaza ile ayda deteurumu sıfırlamaktır. Dalgınlık ile aydaki tüm madenleri kaldırmış, bağlı olduğu gezegende hiç gemi bırakmamış olabilirz. Bir de bunun üzerine sıfır detuerumlu aya sıçrama yaparsak ne yaparız?Herkesin tahmin edebileceği gibi ayın bağlı olduğu gezegende hemen bir kn üretebiliriz. Nanitler vs ile 3-5 dakikada kn'miz hazır olur. Ancak tersanenin dolu olması sebebi ile bu da mümkün olmayabilir. Bu kadar zorlamaya ne gerek var diyebiliriz ancak oldu mu oluyor, çünkü benim başıma yeni geldi Üç adet ayım var ve ayda hiç detuerum bırakmadığım olmamıştır, ancak acele çıkmam gerektiği için geçen gün ilk defa böyle bir şey yaptım. 1. Ayda biriken madenle 1.gezegende ölüm yıldızı çalışması başlattım ve ACELEM OLDUĞU İÇİN tüm filoyu tüm maden ile 1.gezegenden 1.aya konuşlandırdım. Sonra da ACELEM OLDUĞU İÇİN aydaki tüm madeni nakliyelere toplayıp 2. ayıma 3 saatliğine konuşlanma gönderdim. Kalan savaşçı filoyu da sıçrama ile 2. aya sıçratıp 3 saatliğine kendi harabeme kaldırdım. (1. aydan 2. aya gitmemin sebebi, ortamın daha tenha olması. Bir şey olur da oyuna giremezsem orası daha emniyetli)Oyuna geri döndüğümde harabeden dönen filoyu 1. aya sıçrattım. İşte o an elim ayağım bağlandı. Tüm savaşçı filom 1. ayda sıfır detuerumla çakıldı kaldı. Bağlı olduğu gezegende 4 saatlik ölüm yıldızı çalışması var ve gezegende hiç gemi yok. En yakın gezegen 3 saat uzaklıkta. O an sıçramayı 1 saat beklemeyi düşünürken aklıma bir şey geldi ki işte bunu sizinle paylaşmak istiyorum.Bir miktar sonda ile sıfır deuterumlu Ay'a konuşlanma yapmak 3 saat uzaklıktaki gezegenden 50 kadar sondayı konuşlanma yaparsak sondalar yakıt olarak 115 deuterum yüklenir. Bildiğiniz gibi konuşlanma görevinde yüklendiği yakıtın yarısı konuşlanılan gezegene bırakılır. Burada da 115 yarısı olan 57 deuterum konuşlanılan aya bırakılır. Böylece aydan bir miktar gemi ile bağlı olduğu gezegene gidilir ve gezegende üretilen tüm detuerum toplanıp aya getirilir.Bu her zaman başa gelecek bir şey değildir. Ve aynı zamanda 1 saat beklenildiğinde sıçrama ile aynen geri de dönülebilir. Ama yine de böyle bir taktiği burada ben diyeyim, belki bilmeyenler bilir, ve hatta başka durumlarda da kullanabilir


ALINTI YAPILMIŞTIR